Close

60112100 -Milliy g‘oya, ma’naviyat asoslari va huquq ta’limi ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha bakalavrlar kasbiy faoliyatlarining tavsifi

Pedagogik faoliyatda: umumiy o‘rta ta’lim maktab o‘qituvchisi kasb standartiga muvofiq, umumiy o‘rta ta’limda tarbiya asoslari va xuquq fani o‘qituvchisi maqomida pedagogik faoliyat olib boradi, o‘rta maxsus va professional ta’limda ma’naviyat asoslari, tarbiya asoslari va xuquq fani o‘qituvchisi sifatida pedagogik faoliyat olib boradi, "Respublikasi ma’naviyat va ma’rifat markazi" bo‘limlari va boshqa tarmoq ilmiy-tadqiqot institutlari mustaqil tadqiqotchi sifatida ilmiy-pedagogik tadqiqot ishlari bilan shug‘ullanish, davlat boshkaruv organlari, boshqa davlat va nodavlat muassasalarida vazirlik va tashkilot ma’naviy-ma’rifiiy bo‘limlarida faoliyat yuritadi.

Ilmiy-tadqiqot faoliyatida: ilmiy-tadqiqot institutlari va ilmiy markazlarda ta’lim yo‘nalishlaridagi fanlar va ularni o‘qitish metodikasiga oid mavzularda tadqiqot olib boradi, internet tarmog‘ida eng yangi ilmiy yutuklar xaqidagi ma’lumotlarii maqsadga yo‘nalgan holda qidiradi va topadi, ta’lim yo‘nalishlaridagi fanlarga oid ilmiy to‘plamlar, maxalliy va chet el ilmiy-tadqiqot yutuqlarini o‘rganadi, ilmiy-tadqiqot ishlanmalarini tayyorlash, soxa adabiyotlari ekspertizasini amalga oshirishda qatnashadi, ma’lumotlarni jamlash, qayta tayyorlash, mavzu bo‘yicha ilmiy ma’lumotlarni tizimli taxlil qiladi, tadqiqot natijalari va ishlanmalarini tatbiq etadi.

Ma’naviy-ma’rifiy faoliyatida: ma’naviy-ma’rifiy ishlarni rejalashtira olishi, uni tashkil etish metodikasini egallash, o‘quvchilar ongida milliy g‘oyaga doir bilimlarni shakllantirish, o‘quvchilarda mafkuraviy va axborot xurujlariga karshi immunitetni yuzaga keltirish metod va texnologiyalarini bilishi, globallashuv sharoitida kechayotgan jarayonlarda axborot kommunikasiya texnologiyalarining o‘rni va ta’siri hakida tushuntirish ishlarini olib borish, maxallalarda ma’naviy-axloqiy tarbiya masalalari bo‘yicha individual suxbat o‘tkazish, urf-odat va marosimlarni o‘tkazishda, umuminsoniy qadriyatlar, mexr-muruvvat, bagrikenglik, vatanparvarlik, sadoqat kabi yuksak insoniy fazilatlarni ochib beradi.

Tashkiliy-boshqaruv faoliyatida: pedagogik va axborot texnologiyalardan foydalangan xolda ishlab chiqarish jarayonlari monitoringi va sifatini baholash mexanizmlarini ishlab chiqadi, atrof-muxitni muxofaza qilish va mehnat xavfsizligi talablariga mos kelishi borasida ishlab chiqarish jarayonlarini nazorat qilish, jamoada nastimoiy va ma’naviy-ma’rifiy ishlarni tashkil etish va boshqarish, fikrlar xar xil bo‘lgan sharoitda to‘g‘ri qaror qabul qilish, bajarayotgan faoliyati buyicha ish rejasini tuzadi, nazorat qilidi va amalga oshirilgan ishning natijalarini baxolaydi.

Axborot-taxlil faoliyati bo‘yicha: tashkilotning ichki xujjat aylanish tizimining ishlashi to‘g‘risidagi mazlumotlarni taxlil qilidi, turli ko‘rsatkichlar bo‘yicha ma’lumotlar bazasini yuritadi va tashkiliy loyixalar ishtirokchilariga axborot ta’minotini yaratish ko‘nikmalariga ega bo‘ladi, tashkilotni rivojlantirishga yo‘naltirilgan loyixalarni amalga oshirishda (korxona, davlat yoki maxalliy boshqaruv idorasi) tashki aloqalarni kengaytirish va tajriba almashish uchun zarur ma’lumotlar to‘plash tizimlaridan foydalangan xolda sheriklar bilan munosabatlarni tashkil etish va qo‘llab-quvvatlaydi, o‘rgatish jarayonida biznes-rejalarini modellashtirish va biznes jarayonlarini tashkilotlarning amaliy faoliyatida qayta tashkil etish usullaridan foydalanadi, xorijiy xamkorlar bilan yozishmalar olib boradi, elektron hujjatlar yuritish timoiy tarmoqlarda, OAVda o‘zbek tilining davlat tili sifatidagi nufuzi va obro‘sini oshirish choralarni ko‘rishga oid targ‘ibot materiallarini tayyorlash kabi kasbiy vazifalarni bajaradi.

60111200 - Tasviriy san’at va muhadislik grafikasi ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha bakalavrlar kasbiy faoliyatlarining tavsifi

Pedagogik faoliyatda: umumiy o‘rta ta’lim maktab o‘qituvchisi kasb standartiga muvofiq umumiy o‘rta ta’limda musiqa madaniyati fani o‘qituvchisi maqomida pedagogik faoliyat olib boradi, o‘rta maxsus va professional ta’limda musiqa madaniyati fani o‘qituvchisi sifatida pedagogik faoliyat olib boorish, O‘zbekiston Respublikasi fanlar akademiyasi va tarmoq ilmiy-tadqiqot istitutilarida hamda mustaqil tadqiqotchi sifatida ilmiy-pedagogik tadqiqot ishlari bilan shug‘ullanadi, umumiy o‘rta ta’lim maktabi direktori kasb standartiga muvofiq ta’lim muassasasini boshqaradi, umumiy o‘rta ta’lim maktabi, professional ta’lim muassasalari, oliy ta’limda laborant, kabinet mudiri sifatida faoliyat yuritadi.

Ilmiy-tadqiqot faoliyatida: Tasviriy san’at va muhadislik grafikasi sohalarining ilmiy-tadqiqot institutlari va ilmiy markazlarda ta’lim yo‘nalishlaridagi fanlar va ularning o‘qitish metodikasiga oid mavzularda tadqiqot olib boradi, tasviriy san’at va muhadislik grafikasi sohalariga doir internet tarmog‘ida eng yangi ilmiy yutuqlar haqidagi ma’lumotlarni maqsadga yo‘nalgan holda qidiradi va topadi hamda amaliyotga bevosita tadbiq etadi, tasviriy san’at va muhadislik grafikasi ta’lim yo‘nalishlaridagi fanlarga oid ilmiy to‘plamlar, mahalliy va chet el ilmiy-tadqiqot yutuqlarini o‘rganadi, ilmiy-tadqiqot ishlanmalarini tayyorlash, soha adabiyotlari ekspertizasini amalga oshirishda qatnashadi, ma’lumotlarni jamlash, qayta tayyorlash, mavzu bo‘yicha ilmiy ma’lumotlarni tizimli tahlil qiladi, tadqiqot  natijalari va ishlanmalarini tatbiq etish qobiliyatlariga ega bo‘ladi.

Ma’naviy-ma’rifiy faoliyatda: ma’naviy-ma’rifiy ishlarni rejalashtira olishi, uni tashkil etish metodikasini egallash, o‘quvchilar ongiga milliy istiqlol g‘oyasini singdirish; o‘quvchilarda mafkuraviy va axborot xurujlariga qarshi immunitetni yuzaga keltirish metod va texnologiyalarini bilishm, globallashuv sharoitida kechayotgan jarayonlarda axborot kommunikasiya texnologyalarining o‘rni va ta’siri haqida tushuntirish ishlarini olib boorish, mahallalarda ma’naviy-ahloqiy tarbiya masalalari bo‘yicha individual suhbat o‘tkazish, milliy urf-odat va marosimlarni o‘tkazishda, umuminsoniy qardiyatlar, mehr-muruvvat, bag‘rikenglik, vatanparvarlik, sadoqat kabi yuksak insoniy fazilatlarni ochib berish qobiliyatlariga ega bo‘ladi.

Tashkiliy-boshqaruv faoliyatda: pedagogik va axborot texnologiyalardan foydalangan holda ta’lim jarayonlari monitoring va sifatini baxolash mexanizmlarini ishlab chiqadi, atrof-muhitni muhofaza qilish va mehnat xavfsizligi talablariga mos kelishi borasida ishlab chiqarish jarayonlarini nazorat qiladi, jamoada ijtimoiy va ma’naviy-ma’rifiy ishlarni tashkil etadi va boshqaradi, fikrlar har xil bo‘lgan sharoitda to‘g‘ri qaror qabul qiladi.

60111300 - Musiqa ta’limi ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha bakalavrlar kasbiy faoliyatlarining tavsifi

Pedagogik faoliyatda: umumiy o‘rta ta’lim maktab o‘qituvchisi kasb standartiga muvofiq umumiy o‘rta ta’limda musiqa madaniyati fani o‘qituvchisi maqomida pedagogik faoliyat olib boradi, o‘rta maxsus va professional ta’limda musiqa madaniyati fani o‘qituvchisi sifatida pedagogik faoliyat olib boradi, O‘zbekiston Respublikasi fanlar akademiyasi va tarmoq ilmiy-tadqiqot istitutilarida hamda mustaqil tadqiqotchi sifatida ilmiy-pedagogik tadqiqot ishlari bilan shug‘ullanadi, umumiy o‘rta ta’lim maktabi direktori kasb standartiga muvofiq ta’lim muassasasini boshqaradi, umumiy o‘rta ta’lim maktabi, professional ta’lim muassasalari, oliy ta’limda laborant, kabinet mudiri sifatida faoliyat yuritadi.

Ilmiy-tadqiqot faoliyatida: Ilmiy-tadqiqot institutlari va ilmiy markazlarda ta’lim yo‘nalishlaridagi fanlar va ularning o‘qitish metodikasiga oid mavzularda tadqiqot olib boradi, internet tarmog‘ida eng yangi ilmiy yutuqlar haqidagi ma’lumotlarni maqsadga yo‘nalgan holda qidiradi va topadi, ta’lim yo‘nalishlaridagi fanlarga oid ilmiy to‘plamlar, mahalliy va chet el olmiy-tadqiqot yutuqlarini o‘rganadi, ilmiy-tadqiqot ishlanmalarini tayyorlash, soha adabiyotlari ekspertizasini amalga oshirishda qatnashadi, ma’lumotlarni jamlash, qayta tayyorlash, mavzu bo‘yicha ilmiy ma’lumotlarnitizimli tahlil qiladi.

Ma’naviy-ma’rifiy faoliyatda: ma’naviy-ma’rifiy ishlarni rejalashtira olishi, uni tashkil etish metodikasini egallash, o‘quvchilar ongiga milliy istiqlol g‘oyasini singdirish; o‘quvchilarda mafkuraviy va axborot xurujlariga qarshi immunitetni yuzaga keltirish metod va texnologiyalarini bilish; globallashuv sharoitida kechayotgan jarayonlarda axborot kommunikasiya texnologyalarining o‘rni va ta’siri haqida tushuntirish ishlarini olib borish; mahallalarda ma’naviy-ahloqiy tarbiya masalalari bo‘yicha individual suhbat o‘tkazish; milliy urf-odat va marosimlarni o‘tkazishda, umuminsoniy qardiyatlar, mehr-muruvvat, bag‘rikenglik, vatanparvarlik, sadoqat kabi yuksak insoniy fazilatlarni ochib berish qobiliyatlariga ega bo‘ladi.

Tashkiliy-boshqaruv faoliyatda: pedagogik va axborot texnologiyalardan foydalangan holda ta’lim jarayonlari monitoring va sifatini baxolash mexanizmlarini ishlab chiqish; atrof-muhitni muhofaza qilish va mehnat xavfsizligi talablariga mos kelishi borasida ishlab chiqarish jarayonlarini nazorat qilish; jamoada ijtimoiy va ma’naviy-ma’rifiy ishlarni tashkil etish va boshqarish; fikrlar har xil bo‘lgan sharoitda to‘g‘ri qaror qabul qilish; bajariyotgan faoliyati bo‘yicha ish rejasini tuzish, nazorat qilish va amalga oshirilgan ishning natijalarini baholash qobiliyatlariga ega bo‘ladi.

60111400 - O‘zbek tili va adabiyoti ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha bakalavrlar kasbiy faoliyatlarining tavsifi

Pedagogik faoliyatda: umumiy o‘rta ta’lim maktab o‘qituvchisi kasb standartiga muvofiq umumiy o‘rta ta’limda o‘zbek tili va adabiyoti fani o‘qituvchisi maqomida pedagogik faoliyat olib borish; o‘rta maxsus va professional ta’limda o‘zbek tili va adabiyoti fani o‘qituvchisi sifatida pedagogik faoliyat olib borish; O‘zRFA O‘zbek tili, adabiyoti va folklori instituti  va boshqa tarmoq ilmiy-tadqiqot institutlarida mustaqil tadqiqotchi sifatida ilmiy-pedagogik tadqiqot ishlari bilan shug‘ullanish, xorijiy  mamlakatlarda tashkil qilingan o‘zbek tilini o‘rgatuvchi kurslarda, o‘zbek tili va madaniyati markazlarida faoliyat ko‘rsatish, ommaviy axborot vositalari, davlat boshqaruv organlari, boshqa davlat va nodavlat muassasalarida vazirlik va tashkilot rahbarlarining  ma’naviy-ma’rifiy ishlar samaradorligini  oshirish, davlat tili to‘g‘risidagi qonun hujjatlariga rioya etilishini ta’minlash masalalari bo‘yicha maslahatchi sifatida kasbiy faoliyat yuritish; umumiy o‘rta ta’lim maktab direktori kasb standartiga muvofiq ta’lim muassasasini boshqarish; Oliy ta’lim muassasalarida uslubchi, laborant (kabinet mudiri), tyutor  sifatida faoliyat yuritish kabi kompleks masalalar majmuasini qamrab oladi.

Ilmiy – tadqiqot  faoliyatida: o‘zbek tili va adabiyoti ta’lim yo‘nalishi sohasida ilmiy –tadqiqot institutlari va ilmiy markazlarida ta’lim yo‘nalishidagi  fanlar va ularni  o‘qitish metodikasiga oid mavzularda tadqiqot olib borish; o‘zbek tili, o‘zbek adabiyoti, tilshunoslik, adabiyotshunoslik,  chog‘ishtirma tilshunoslik sohasida olingan nazariy va amaliy bilimlarni qo‘llash orqali ilmiy tadqiqotlar olib borish; o‘zbek tili va adabiyoti ta’lim yo‘nalishi fanlariga doir internet tarmog‘ida eng yangi ilmiy yutuqlar haqidagi ma’lumotlarni maqsadga muvofiq holda qildirish va topish hamda amaliyotga bevosita tatbiq etish; o‘z tadqiqoti mavzusiga oid ingliz, rus, arab va fors tillaridagi manbalarni o‘qish, tarjima qilish va amalda qo‘llash; eski o‘zbek  tilida yozilgan qo‘lyozma manbalarni o‘qish va tatbiq qila olish; til va adabiyot o‘qitishning samarali metodlariga oid, xorijiy davlatlardagi ilmiy to‘plamlar, ilmiy tadqiqotlarni o‘rganish; o‘zbek tili va adabiyoti ta’lim yo‘nalishi o‘qitish metodikasi ta’lim yo‘nalishlaridagi fanlarga oid ilmiy to‘plamlar, mahalliy va chet el ilmiy –tadqiqot yutuqlarini o‘rganish; ilmiy-tadqiqot ishlanmalarini tayyorlash, soha adabiyotlari ekspertizasini amalga oshirishda qatnashish; ma’lumotlarni jamlash, qayta tayyorlash, mavzu bo‘yicha ilmiy ma’lumotlarni tizimli tahlil qilish; o‘zbek tili va adabiyoti ta’lim yo‘nalishiga doir tadqiqot natijalari va ishlanmalarini  tatbiq etish qobiliyatlariga ega bo‘ladi.

 Ma’naviy ma’rifiy faoliyatida: ma’naviy ma’rifiy ishlarini rejalashtira olishi, uni tashkil etish metodikasini egallash, o‘quvchilar ongiga milliy istiqlol g‘oyasini singdirish; o‘quvchilarda mafkuraviy va axborot xurujlariga qarshi immunitetni yuzaga keltirish metod va texnologiyalarini bilishi; globallashuv sharoitida kechayotgan jarayonlarda axborot komunikasiya texnologiyalarining o‘rni va ta’siri haqida tushuntirish ishlarini olib borish; vazirlik va tashkilotlar rahbarlarining ma’naviy ma’rifiy ishlar samaradorligini oshirish, davlat tili to‘g‘risidagi qonun hujjatlariga  rioya etilishini ta’minlash bo‘yicha malaka va tajribaga ega bo ’lish; mahallarda ma’naviy-axloqiy tarbiya masalalari bo‘yicha individual suhbat o‘tkazish; milliy urf-odat va marosimlarni o‘tkazishda, umuminsoniy qadriyatlar, mehr-muruvvat, bag‘rikenglik, vatanparvarlik, sadoqat kabi yuksak insoniy fazilatlarni ochib berish qobiliyatlariga ega bo‘ladi.

Tashkiliy –boshqaruv faoliyatda: pedagogik va axborot texnologiyalardan foydalangan holda ta’lim jarayonlari monitoring va sifatini baholash mexanizmlarini ishlab chiqish; atrof-muhitni muhofaza qilish va mehnat xavfsizligi talablariga mos kelishi borasida ishlab chiqarish jarayonlarini nazorat qilish; jamoada ijtimoiy va ma’naviy –ma’rifiy ishlarni tashkil etish va boshqarish; fikrlar har xil bo‘lgan sharoitda to‘g‘ri qaror qabul qilish; bajarayotgan faoliyati bo‘yicha ish rejasini tuzish , nazorat qilish va amalga oshirilgan ishning natijalarini baholash qobiliyatlariga ega bo‘ladi.

60111800 - Xorijiy   ta’lim va adabiyot (ingliz  tili) ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha bakalavrlar kasbiy faoliyatlarining tavsifi

Pedagogik faoliyatda: Umumiy o‘rta ta’lim maktab o‘qituvchisi kasb standartiga muvofiq umumiy o‘rta ta’limda ingliz tili o‘qituvchisi bo‘lib faoliyat yuritishi, hamda ingliz tili bo‘yicha metodist maqomida pedagogik faoliyat olib borish; O‘rta maxsus va professional ta’limda ingliz tili o‘qituvchisi bo‘lib faoliyat yuritishi, hamda ingliz tili bo‘yicha metodisti sifatida  pedagogik faoliyat olib borish;  O‘zbekiston Respublikasi fanlar akademiyasi va tarmoq ilmiy -tadqiqot institutlari hamda mustaqil tadqiqotchi sifatida ilmiy – pedagogik tadqiqot ishlari bilan shug‘ullanish; Umumiy o‘rta ta’lim maktabi direktori kasb standartiga muvofiq ta;lim muassasasini boshqarish; Umumiy o‘rta ta’lim maktabi , professional ta’lim muassasalari , oliy ta’limda laborant, kabinet mudiri sifatida faoliyat yuritish; Ta’limiy -madaniy xizmat ko‘rsatuvchi xususiy madaniy markazlari va nodavlat xalqaro tashkilotlarda maslahatchi , menejer, gid-tarjimon, ekskursovod, ko‘rgazma tashkilotchisi , journalist, publisist sifatida faoliyat olib borish  kabi kompleks masalalarni majmuasini qamrab oladi.

Ilmiy tadqiqot faoliyatida: Ingliz tili (va adabiyoti) sohasida ilmiy -tadqiqot institutlari va ilmiy markazlarida ta’lim yo‘nalishidagi  fanlar va ularni o‘qitish metodikasiga oid mavzularda tadqiqot olib borish; Ingliz tili (va adabiyoti) fanlariga doir internet tarmog‘ida  eng yangi ilmiy yutuqlar haqidagi ma’lumotlarni maqsadga yo‘nalgan holda qidirish va topish hamda amaliyotga bevosita tadbiq etish; Ingliz tili va adabiyoti ta’lim yo‘nalishlaridagi fanlarga oid ilmiy  to‘plamlar, mahalliy va chet el ilmiy- tadqiqot yutuqlarini o‘rganish; Ilmiy – tadqiqot  ishlanmalarini tayyorlash , soha adabiyotlari ekspertizasini amalga oshirishda qatnashish; ma’lumotlarni jamlash , qayta tayyorlash , mavzu bo‘yicha ilmiy ma’lumotlarni tizimli tahlil qilish; Ingliz tili va adabiyotiga doir tadqiqot natijalari va ishlanmalarini tadbiq etish qobiliyatlariga ega bo‘ladi.

Ma’naviy – ma’rifiy faoliyatida: Ma’naviy -ma’rifiy ishlarini  rejalashtira olishi , uni tashkil etish metodikasini egallash, o‘quvchilar ongiga yangi taraqqiyot strategiyasi g‘oyasini singdirish; o‘quvchilarda mafkuraviy va axborot xurujlariga qarshi immunitetni  yuzaga keltirish metod va texnologiyalarini bilishi; globallashuv sharoitida kechayotgan jarayonlarda axborot kommunikasiya texnologiyalarining o‘rni va ta’siri haqida tushuntirish ishlarini olib borish; mahallalarda ma’naviy- axloqiy  tarbiya masalalari bo‘yicha  individual suhbat o‘tkazish; milliy urf- odat va marosimlarni o‘tkazishda, umuminsoniy qadriyatlar, mehr- muruvvat, bag‘rikenglik , vatanparvarlik, sadoqat kabi yuksak insoniy fazilatlarni ochib berish qobiliyatlariga  ega bo‘ladi.

Tashkiliy-boshqaruv faoliyatida: pedagogik va axborot texnologiyalaridan foydalangan holda ta’lim jarayonlari monitoring va sifatini baholash mexanizmlarini ishlab chiqish; atrof muhitni muhofaza qilish va mehnat xavfsizligi talablariga mos kelishi borasida ishlab chiqarish jarayonlarini nazorat qilish; jamoada ijtimoiy va ma’naviy – ma’rifiy ishlarni tashkil etish va boshqarish; fikrlar har xil bo‘lgan sharoitda to‘g‘ri qaror qabul qilish; bajarayotgan faoliyati bo‘yicha ish rejasini tuzish, nazorat qilish va amalga oshirilgan ishning natijalarini baholash qobiliyatiga ega bo‘ladi.

60111700 – O‘zga tilli guruhlarda rus tili ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha bakalavrlar kasbiy faoliyatlarining tavsifi

Pedagogik faoliyatda: umumta’lim maktablarida, akademik lisey va professional texnik kollejlarda nutq madaniyati va rus tili darslarini o‘tkazish; o‘rganilayotgan tilda hujjat yuritish; tegishli kasbiy yo‘nalishlar bo‘yicha idora mudiri, metodist, laborant sifati bo‘yicha faoliyatni amalga oshirish; ijtimoiy-gumanitar yo‘nalishlarning ilmiy tadqiqot tashkilotlarida kichik ilmiy xodim sifatida faoliyat yuritish; arxiv, axborot-resurs markazlari xodimi sifatida faoliyat yuritish; metodistlar-maslahatchilar; nashriyotlar va ommaviy axborot vositalarining muharrirlari va korrektorlari; nodavlat notijorat birlashmalari va boshqa tashkilotlar; ma’naviy-ma’rifiy markazlar va mahalliy o‘zini o‘zi boshqarish organlari xodimlari sifatida faoliyat yuritish; O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi va ilmiy-tadqiqot institutida izlanuvchi sifatida ilmiy-pedagogik faoliyat bilan shug‘ullanish.  

Ilmiy-tadqiqot faoliyatida: rus adabiyotshunosligi, rus tili va adabiyoti tarixi, ilmiy-tadqiqot institutlari va qo‘shma markazlarda kichik ilmiy xodim sifatida o‘qitish metodikasi yo‘nalishlari bo‘yicha faoliyatni amalga oshirish; rus tili tarixi bo‘yicha arxiv materiallarini o‘ganishni tashkil qilish; internetdan olingan yangi ilmiy ma’lumotlarni o‘rganish va ma’lumotlardan ilmiy maqsadlarda foydalanish; rus tilshunosligi va adabiyoti sohasidagi ilmiy tadqiqotlardagi mahalliy va xorijiy tajribani o‘rganish; professional faoliyatdagi yutuqlar, ilmiy adabiyotlar yoki tadqiqot loyihalarini o‘rganish; ilmiy tadqiqotlar institutlarida eksperimental tadqiqotlar o‘tkazish va natijalarni baholash; mavjud ilmiy adabiyotlarni tahlil qilish, baholash, qayta ishlash va joriy etish; ilmiy-tadqiqot ishlari natijalarini amalga oshiradi.

Ma’naviy – ma’rifiy faoliyatida: ma’naviy-ma’rifiy faoliyatni  rejalashtirish va uni egallash; talabalar o‘rtasida axborot hujumiga qarshi immunitetni rivojlantirish usullari va texnologiyalarini bilish; globallashuv sharoitida rus tili va adabiyotining o‘rni bo‘yicha tushuntirish ishlarini olib borish; mahallada ma’naviy-axloqiy tarbiya masalalari bo‘yicha yakka tartibdagi suhbatlar o‘tkazish; muruvvat, saxovat, vatanparvarlik, sodiqlik kabi milliy va umuminsoniy qadriyatlarni hisobga olgan holda marosimlarni to‘liq va an’anaviy tarzda o‘tkazishni rivojlantirish;

Tashkiliy-boshqaruv faoliyatda: monitoring mehanizmini ishlab chiqish va  va zamonaviy texnologiyalardan foydalangan holda o‘quv jarayonlarining sifatini baholash; jamiyatda ijtimoiy va ma’naviy-ma’rifiy ishlarni tashkil etish va boshqarish; to‘g‘ri qaror qabul qilish;  o‘z faoliyati bo‘yicha ish rejasini tuzish, ish natijalarini monitoring qilish va baholash ko‘nikmalariga ega bo‘lishi; rus tili va adabiyoti bo‘yicha turli tadbirlar, konferensiyalar, ma’rifiy suhbatlar tashkil etish va o‘tkazish; ARMda axborot texnologiyalari tizimini yaratish mexanizmini ishlab chiqish.  monitoring, ularning qo‘llanilishini baholash; tadbirlarni amalga oshirish bo‘yicha monitoringni jamlash va axborot texnologiyalaridan foydalangan holda bajarilgan ishlar natijalarini baholash; atrof-muhitni muhofaza qilish va mehnat xavfsizligi talablariga muvofiq ishlab chiqarish jarayonlarini nazorat qilishni amalga oshirish; jamoada ijtimoiy-ma’naviy-ma’rifiy ishlarni tashkil etish va o‘tkazish; fikrlar, ziddiyatli vaziyatlar paydo bo‘lg yechim tanlash qobiliyatini shakllantiradi.

60110600 - Matematika va informatika ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha bakalavrlar kasbiy faoliyatlarining tavsifi

Pedagogik faoliyatda: umumiy o‘rta ta’lim maktab o‘qituvchisi kasb standartiga muvofiq, umumiy o‘rta ta’limda matematika va informatika fani o‘qituvchisi maqomida pedagogik faoliyat olib boradi, o‘rta maxsus va professional ta’limda matematika va informatika fani o‘qituvchisi sifatida pedagogik faoliyat olib boradi, tarmoq ilmiy-tadqiqot institutlari mustaqil tadqiqotchi sifatida ilmiy-pedagogik tadqiqot ishlari bilan shug‘ullanish, davlat boshqaruv organlari, boshqa davlat va nodavlat muassasalarida vazirlik va tashkilot ma’naviy-ma’rifiiy bo‘limlarida faoliyat yuritadi.

Ilmiy-tadqiqot faoliyatida: ilmiy-tadqiqot institutlari va ilmiy markazlarda ta’lim yo‘nalishlaridagi fanlar va ularni o‘qitish metodikasiga oid mavzularda tadqiqot olib boradi, internet tarmog‘ida eng yangi ilmiy yutuklar xaqidagi ma’lumotlarii maqsadga yo‘nalgan holda qidiradi va topadi, ta’lim yo‘nalishlaridagi fanlarga oid ilmiy to‘plamlar, maxalliy va chet el ilmiy-tadqiqot yutuqlarini o‘rganadi, ilmiy-tadqiqot ishlanmalarini tayyorlash, soxa adabiyotlari ekspertizasini amalga oshirishda qatnashadi, ma’lumotlarni jamlash, qayta tayyorlash, mavzu bo‘yicha ilmiy ma’lumotlarni tizimli taxlil qiladi, tadqiqot natijalari va ishlanmalarini tatbiq etadi.

Ma’naviy-ma’rifiy faoliyatida: ma’naviy-ma’rifiy ishlarni rejalashtira olishi, uni tashkil etish metodikasini egallash va axborot texnologiyalarini bilishi, globallashuv sharoitida kechayotgan jarayonlarda axborot kommunikasiya texnologiyalarining o‘rni va ta’siri hakida tushuntirish ishlarini olib borish, maxallalarda ma’naviy-axloqiy tarbiya masalalari bo‘yicha individual suxbat o‘tkazish, urf-odat va marosimlarni o‘tkazishda, umuminsoniy qadriyatlar, mexr-muruvvat, bagrikenglik, vatanparvarlik, sadoqat kabi yuksak insoniy fazilatlarni ochib beradi.

Tashkiliy-boshqaruv faoliyatida: pedagogik va axborot texnologiyalardan foydalangan xolda ishlab chiqarish jarayonlari monitoringi va sifatini baholash mexanizmlarini ishlab chiqadi, atrof-muxitni muxofaza qilish va mehnat xavfsizligi talablariga mos kelishi borasida ishlab chiqarish jarayonlarini nazorat qilish, jamoada ijtimoiy va ma’naviy-ma’rifiy ishlarni tashkil etish va boshqarish, fikrlar xar xil bo‘lgan sharoitda to‘g‘ri qaror qabul qilish, bajarayotgan faoliyati buyicha ish rejasini tuzadi, nazorat qilidi va amalga oshirilgan ishning natijalarini baxolaydi.

Axborot-taxlil faoliyati bo‘yicha: tashkilotning ichki xujjat aylanish tizimining ishlashi to‘g‘risidagi mazlumotlarni taxlil qiladi, turli ko‘rsatkichlar bo‘yicha ma’lumotlar bazasini yuritadi va tashkiliy loyixalar ishtirokchilariga axborot ta’minotini yaratish ko‘nikmalariga ega bo‘ladi, tashkilotni rivojlantirishga yo‘naltirilgan loyixalarni amalga oshirishda (korxona, davlat yoki maxalliy boshqaruv idorasi) tashki aloqalarni kengaytirish va tajriba almashish uchun zarur ma’lumotlar to‘plash tizimlaridan foydalangan xolda sheriklar bilan munosabatlarni tashkil etish va qo‘llab-quvvatlaydi, o‘rgatish jarayonida biznes-rejalarini modellashtirish va biznes jarayonlarini tashkilotlarning amaliy faoliyatida qayta tashkil etish usullaridan foydalanadi.

60111000-Geografiya va iqtisodiy bilim asoslari ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha bakalavrlar kasbiy faoliyatlarining tavsifi

Pedagogik faoliyatda: umumiy o‘rta ta’lim maktab o‘qituvchisi kasb standartiga muvofiq umumiy o‘rta ta’limda “Tabiiy fanlar”, “Geografiya (Materiklar va okeanlar tabiiy geografiyasi)”, “Geografiya (O‘rta osiya va O‘zbekiston tabiiy geografiyasi)”, “Iqtisodiy bilim asoslari” hamda “Tadbirkorlik asoslari” fanlari o‘qituvchisi maqomida pedagogik faoliyat olib boradi, o‘rta maxsus va professional ta’limda musiqa madaniyati fani o‘qituvchisi sifatida pedagogik faoliyat olib boorish, O‘zbekiston Respublikasi fanlar akademiyasi va tarmoq ilmiy-tadqiqot istitutilarida hamda mustaqil tadqiqotchi sifatida ilmiy-pedagogik tadqiqot ishlari bilan shug‘ullanadi, umumiy o‘rta ta’lim maktabi direktori kasb standartiga muvofiq ta’lim muassasasini boshqaradi, umumiy o‘rta ta’lim maktabi, professional ta’lim muassasalari, oliy ta’limda laborant, kabinet mudiri sifatida faoliyat yuritadi.

 Ilmiy-tadqiqot faoliyatida: Geografiya, iqtisodiyot sohalarining ilmiy-tadqiqot institutlari va ilmiy markazlarda ta’lim yo‘nalishlaridagi fanlar va ularning o‘qitish metodikasiga oid mavzularda tadqiqot olib boradi, Geografiya va iqtisodiyot sohalariga doir internet tarmog‘ida eng yangi ilmiy yutuqlar haqidagi ma’lumotlarni maqsadga yo‘nalgan holda qidiradi va topadi hamda amaliyotga bevosita tadbiq etadi, tasviriy san’at va muhadislik grafikasi ta’lim yo‘nalishlaridagi fanlarga oid ilmiy to‘plamlar, mahalliy va chet el ilmiy-tadqiqot yutuqlarini o‘rganadi, ilmiy-tadqiqot ishlanmalarini tayyorlash, soha adabiyotlari ekspertizasini amalga oshirishda qatnashadi, ma’lumotlarni jamlash, qayta tayyorlash, mavzu bo‘yicha ilmiy ma’lumotlarni tizimli tahlil qiladi, tadqiqot  natijalari va ishlanmalarini tatbiq etish qobiliyatlariga ega bo‘ladi.

Ma’naviy-ma’rifiy faoliyatda: ma’naviy-ma’rifiy ishlarni rejalashtira olishi, uni tashkil etish metodikasini egallash, o‘quvchilar ongiga milliy istiqlol g‘oyasini singdirish; o‘quvchilarda mafkuraviy va axborot xurujlariga qarshi immunitetni yuzaga keltirish metod va texnologiyalarini bilishm, globallashuv sharoitida kechayotgan jarayonlarda axborot kommunikasiya texnologyalarining o‘rni va ta’siri haqida tushuntirish ishlarini olib boorish, mahallalarda ma’naviy-ahloqiy tarbiya masalalari bo‘yicha individual suhbat o‘tkazish, milliy urf-odat va marosimlarni o‘tkazishda, umuminsoniy qardiyatlar, mehr-muruvvat, bag‘rikenglik, vatanparvarlik, sadoqat kabi yuksak insoniy fazilatlarni ochib berish qobiliyatlariga ega bo‘ladi.

Tashkiliy-boshqaruv faoliyatda: pedagogik va axborot texnologiyalardan foydalangan holda ta’lim jarayonlari monitoring va sifatini baxolash mexanizmlarini ishlab chiqadi, atrof-muhitni muhofaza qilish va mehnat xavfsizligi talablariga mos kelishi borasida ishlab chiqarish jarayonlarini nazorat qiladi, jamoada ijtimoiy va ma’naviy-ma’rifiy ishlarni tashkil etadi va boshqaradi, fikrlar har xil bo‘lgan sharoitda to‘g‘ri qaror qabul qiladi.

60111100-Tarix ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha bakalavrlar kasbiy faoliyatlarining tavsifi

Pedagogik faoliyatda: umumiy o‘rta ta’lim maktab o‘qituvchisi kasb standartiga muvofiq umumiy o‘rta ta’limda Tarix fani o‘qituvchisi maqomida pedagogik faoliyat olib boradi, o‘rta maxsus va professional ta’limda Tarix fani o‘qituvchisi sifatida pedagogik faoliyat olib boradi, O‘zbekiston Respublikasi fanlar akademiyasi va tarmoq ilmiy-tadqiqot istitutilarida hamda mustaqil tadqiqotchi sifatida ilmiy-pedagogik tadqiqot ishlari bilan shug‘ullanadi, umumiy o‘rta ta’lim maktabi direktori kasb standartiga muvofiq ta’lim muassasasini boshqaradi, umumiy o‘rta ta’lim maktabi, professional ta’lim muassasalari, oliy ta’limda laborant, kabinet mudiri sifatida faoliyat yuritadi.

 Ilmiy-tadqiqot faoliyatida: Ilmiy-tadqiqot institutlari va ilmiy markazlarda ta’lim yo‘nalishlaridagi fanlar va ularning o‘qitish metodikasiga oid mavzularda tadqiqot olib boradi, internet tarmog‘ida eng yangi ilmiy yutuqlar haqidagi ma’lumotlarni maqsadga yo‘nalgan holda qidiradi va topadi, ta’lim yo‘nalishlaridagi fanlarga oid ilmiy to‘plamlar, mahalliy va chet el olmiy-tadqiqot yutuqlarini o‘rganadi, ilmiy-tadqiqot ishlanmalarini tayyorlash, soha adabiyotlari ekspertizasini amalga oshirishda qatnashadi, ma’lumotlarni jamlash, qayta tayyorlash, mavzu bo‘yicha ilmiy ma’lumotlarnitizimli tahlil qiladi.

Ma’naviy-ma’rifiy faoliyatda: ma’naviy-ma’rifiy ishlarni rejalashtira olishi, uni tashkil etish metodikasini egallash, o‘quvchilar ongiga milliy istiqlol g‘oyasini singdirish; o‘quvchilarda mafkuraviy va axborot xurujlariga qarshi immunitetni yuzaga keltirish metod va texnologiyalarini bilish; globallashuv sharoitida kechayotgan jarayonlarda axborot kommunikasiya texnologyalarining o‘rni va ta’siri haqida tushuntirish ishlarini olib borish; mahallalarda ma’naviy-ahloqiy tarbiya masalalari bo‘yicha individual suhbat o‘tkazish; milliy urf-odat va marosimlarni o‘tkazishda, umuminsoniy qardiyatlar, mehr-muruvvat, bag‘rikenglik, vatanparvarlik, sadoqat kabi yuksak insoniy fazilatlarni ochib berish qobiliyatlariga ega bo‘ladi.

Tashkiliy-boshqaruv faoliyatda: pedagogik va axborot texnologiyalardan foydalangan holda ta’lim jarayonlari monitoring va sifatini baxolash mexanizmlarini ishlab chiqish; atrof-muhitni muhofaza qilish va mehnat xavfsizligi talablariga mos kelishi borasida ishlab chiqarish jarayonlarini nazorat qilish; jamoada ijtimoiy va ma’naviy-ma’rifiy ishlarni tashkil etish va boshqarish; fikrlar har xil bo‘lgan sharoitda to‘g‘ri qaror qabul qilish; bajariyotgan faoliyati bo‘yicha ish rejasini tuzish, nazorat qilish va amalga oshirilgan ishning natijalarini baholash qobiliyatlariga ega bo‘ladi.

60110700 - Fizika va astronomiya ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha bakalavrlar kasbiy faoliyatlarining tavsifi

Pedagogik faoliyatda:  umumiy o‘rta ta’lim maktab o‘qituvchisi kasb standartiga muvofiq umumiy o‘rta izita’limda fka va astronomiya fani o‘qituvchisi maqomida pedagogik faoliyat olib boorish, o‘rta maxsus va professional ta’limda fizika va astronomiya fani o‘qituvchisi sifatida pedagogik faoliyat olib boorish, ta’lim tizimida kabinet mudiri, metodist, muxandis, katta laborant, laborant va unga tenglashtirilgan lavozimlarda ishlash, ishlab chiqarish sohasida fizik, astronom, muhandis-tadqiqotchi, turli tadbirkorlik sub’ektlarida, nodavlat notijorat va jamoat tashkilotlarida hamda boshqa muassasalarda ishlash, O‘zbekiston Respublikasi Fanlar Akademiyasi va tarmoq ilmiy-tadqiqot institutlarida hamda mustaqil tadqiqotchi sifatida ilmiy-pedagogik tadqiqot ishlari bilan shug‘ullanish, umumiy o‘rta ta’lim maktabi direktori kasb standartiga muvofiq ta’lim muassasasini boshqarish, ta’lim jarayoni me’yoriy xujjatlari, pedagogik texnologiyalarni ishlab chiqish;

Ilmiy – tadqiqot  faoliyatida: fizika va astronomiya sohasida ilmiy-tadqiqot institutlari va ilmiy markazlarda ta’lim yo‘nalishidagi fanlar va ularni o‘qitish metodikasiga oid mavzularda tadqiqot olib borish; fizika va astronomiya fanlariga doir internet tarmogida eng yangi ilmiy yutuqlar haqidagi ma’lumotlarni maqsadga yo‘nalgan holda qidirish va topish hamda amaliyotga bevosita tadbiq etish;fizika va astronomiya o‘qitish metodikasi ta’lim yo‘nalishlaridagi fanlarga oid ilmiy to‘plamlar, mahalliy va chet el ilmiy-tadqiqot yutuqlarini o‘rganish;

Ma’naviy ma’rifiy faoliyatida: ma’naviy ma’rifiy ishlarini rejalashtira olishi, uni tashkil etish metodikasini egallash, o‘quvchilar ongiga milliy istiqlol g‘oyasini singdirish; o‘quvchilarda mafkuraviy va axborot xurujlariga qarshi immunitetni yuzaga keltirish metod va texnologiyalarini bilishi; globallashuv sharoitida kechayotgan jarayonlarda axborot komunikasiya texnologiyalarining o‘rni va ta’siri haqida tushuntirish ishlarini olib borish; vazirlik va tashkilotlar rahbarlarining ma’naviy ma’rifiy ishlar samaradorligini oshirish, davlat tili to‘g‘risidagi qonun hujjatlariga  rioya etilishini ta’minlash bo‘yicha malaka va tajribaga ega bo ’lish; mahallarda ma’naviy-axloqiy tarbiya masalalari bo‘yicha individual suhbat o‘tkazish; milliy urf-odat va marosimlarni o‘tkazishda, umuminsoniy qadriyatlar, mehr-muruvvat, bag‘rikenglik, vatanparvarlik, sadoqat kabi yuksak insoniy fazilatlarni ochib berish qobiliyatlariga ega bo‘ladi.

Tashkiliy –boshqaruv faoliyatda: pedagogik va axborot texnologiyalardan foydalangan holda ta’lim jarayonlari monitoring va sifatini baholash mexanizmlarini ishlab chiqish; atrof-muhitni muhofaza qilish va mehnat xavfsizligi talablariga mos kelishi borasida ishlab chiqarish jarayonlarini nazorat qilish; jamoada ijtimoiy va ma’naviy –ma’rifiy ishlarni tashkil etish va boshqarish; fikrlar har xil bo‘lgan sharoitda to‘g‘ri qaror qabul qilish; bajarayotgan faoliyati bo‘yicha ish rejasini tuzish , nazorat qilish va amalga oshirilgan ishning natijalarini baholash qobiliyatlariga ega bo‘ladi.

60110200 - Maktabgacha ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha bakalavrlar kasbiy faoliyatlarining tavsifi

Pedagogik faoliyatda: Maktabgacha ta’lim bakalavriat ta’lim yo‘nalishi maktabgacha ta’lim, maktabgacha ta’lim tashkilotlari, akademik liseylar, texnikumlar uchun bakalavriat ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha pedagogik kadr tayyorlash jarayonida foydalaniladigan fanlar, pedagogik faoliyat vositalari, usullari, metodlari; O‘zbekiston Respublikasi xalq ta’limi hamda Oliy ta’lim, fan va innovasiyalar vazirligi tarmoq ilmiy-tadqiqot institutlarida hamda mustaqil tadqiqotchi sifatida ilmiy-pedagogik tadqiqot ishlari bilan shug‘ullanish; Ommaviy axborot vositalari, davlat boshqaruvi organlari, boshqa davlat va nodavlat muassasalarida kasbiy faoliyat yuritish kabi kompleks masalalar majmuasini qamrab oladi.

Ilmiy tadqiqot faoliyatida: ilmiy-tadqiqotlarni o‘tkazish va yangi ilmiy hamda amaliy natijalarni olish qobiliyatiga ega bo‘lishi, zamonaviy tadqiqot metodlari va metodologiyasi, ta’lim-tarbiyaga doir nazariyalar, konsepsiyalari, ilg‘or tajribalardan foydalanish malakasiga ega bo‘lishi, ilmiy-tadkiqot institutlari va ilmiy markazlarda ta’lim yo‘nalishlaridagi failar va ularni o‘kitish metodikasiga oid mavzularda tadqiqot olib borish, internet tarmog‘ida eng yangi ilmiy yutuqlar haqidagi ma’lumotlarni maqsadga yo‘nalgan holda qidirish va topish, ta’lim yo‘nalishlaridagi fanlarga oid ilmiy to‘plamlar, mahalliy va chet el ilmiy-tadqiqot yutuklarini o‘rganish, ilmiy-tadqiqot ishlanmalarini tayyorlash, soha adabiyotlari ekspertizasini amalga oshirishda qatnashish; ma’lumotlarni jamlash, qayta tayyorlash, mavzu bo‘yicha ilmiy ma’lumotlarni tizimli tahlil qilish, tadqiqot natijalari va ishlanmalarini tatbiq etish sobiliyatlariga ega bo‘lishi kerak.

 Ma’naviy – ma’rifiy faoliyatida: Ma’naviy -ma’rifiy ishlarini  rejalashtira olishi, uni tashkil etish metodikasini egallash, o‘quvchilar ongiga yangi taraqqiyot strategiyasi g‘oyasini singdirish; o‘quvchilarda mafkuraviy va axborot xurujlariga qarshi immunitetni  yuzaga keltirish metod va texnologiyalarini bilishi; globallashuv sharoitida kechayotgan jarayonlarda axborot kommunikasiya texnologiyalarining o‘rni va ta’siri haqida tushuntirish ishlarini olib borish; mahallalarda ma’naviy- axloqiy  tarbiya masalalari bo‘yicha  individual suhbat o‘tkazish; milliy urf- odat va marosimlarni o‘tkazishda, umuminsoniy qadriyatlar, mehr- muruvvat, bag‘rikenglik , vatanparvarlik, sadoqat kabi yuksak insoniy fazilatlarni ochib berish qobiliyatlariga  ega bo‘ladi.

Tashkiliy-boshqaruv faoliyatida: pedagogik va axborot texnologiyalaridan foydalangan holda ta’lim jarayonlari monitoring va sifatini baholash mexanizmlarini ishlab chiqish; atrof muhitni muhofaza qilish va mehnat xavfsizligi talablariga mos kelishi borasida ishlab chiqarish jarayonlarini nazorat qilish; jamoada ijtimoiy va ma’naviy – ma’rifiy ishlarni tashkil etish va boshqarish; fikrlar har xil bo‘lgan sharoitda to‘g‘ri qaror qabul qilish; bajarayotgan faoliyati bo‘yicha ish rejasini tuzish, nazorat qilish va amalga oshirilgan ishning natijalarini baholash qobiliyatiga ega bo‘ladi.

 

60110100 - Pedagogika (qo‘shimcha tarbiya fani o‘qituvchisi) ta’lim yo‘nalishi bo ’yicha bakalavrlar kasbiy faoliyatlarining tavsifi

Pedagogik faoliyatda-  umumiy o‘rta ta’lim maktab o‘qituvchisi kasb standartiga muvofiq umumiy o‘rta ta’limda tarbiya fani o‘qituvchisi maqomida pedagogik faoliyat olib boorish, o‘rta maxsus va professional ta’limda pedagogika fani o‘qituvchisi maqomida pedagogik faoliyat olib boorish, mahallada yoshlar yetakchisi, ta’limni amalga oshiruvchi vazirliklar, uning tarmoq boshqarmalari va muassasalarida metodist bo‘lib faoliyat olib boorish, O ’zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi va tarmoq ilmiy-tadqiqot institutlarida hamda mustaqil tadqiqotchi sifatida ilmiy-pedagogik tadqiqot ishlari bilan shug‘ullanish, umumiy o‘rta ta’lim maktabi direktori kasb standartiga muvofiq ta’lim muassasasini boshqarish, umumiy o‘rta ta’lim maktabi, professional ta’lim muassasalari, oliy ta’limda laborant, kabinet mudiri sifatida faoliyat yuritish kabi kompleks masalalami majmuasini qamrab oladi.

 Ilmiy-tadqiqot faoliyatida: pedagogika sohasida ilmiy-tadqiqot institutlari va qo‘shma markazlarda kichik ilmiy xodim sifatida o‘qitish metodikasi yo‘nalishlari bo‘yicha faoliyatni amalga oshirish; pedagogika, tarbiya fanlariga doir internetdan olingan yangi ilmiy ma’lumotlarni o‘rganish va ma’lumotlardan ilmiy maqsadlarda foydalanish; tarbiya faniga doir ilmiy tadqiqotlardagi mahalliy va xorijiy tajribani o‘rganish; professional faoliyatdagi yutuqlar, ilmiy adabiyotlar yoki tadqiqot loyihalarini o‘rganish; ilmiy tadqiqotlar institutlarida eksperimental tadqiqotlar o‘tkazish va natijalarni baholash; mavjud ilmiy adabiyotlarni tahlil qilish, baholash, qayta ishlash va joriy etish; ilmiy-tadqiqot ishlari natijalarini amalga oshiradi.

Ma’naviy – ma’rifiy faoliyatida: ma’naviy-ma’rifiy faoliyatni  rejalashtirish va uni egallash; talabalar o‘rtasida axborot hujumiga qarshi immunitetni rivojlantirish usullari va texnologiyalarini bilish; globallashuv sharoitida rus tili va adabiyotining o‘rni bo‘yicha tushuntirish ishlarini olib borish; mahallada ma’naviy-axloqiy tarbiya masalalari bo‘yicha yakka tartibdagi suhbatlar o‘tkazish; muruvvat, saxovat, vatanparvarlik, sodiqlik kabi milliy va umuminsoniy qadriyatlarni hisobga olgan holda marosimlarni to‘liq va an’anaviy tarzda o‘tkazishni rivojlantirish;

Tashkiliy-boshqaruv faoliyatda: monitoring mehanizmini ishlab chiqish va  va zamonaviy texnologiyalardan foydalangan holda o‘quv jarayonlarining sifatini baholash; jamiyatda ijtimoiy va ma’naviy-ma’rifiy ishlarni tashkil etish va boshqarish; to‘g‘ri qaror qabul qilish;  o‘z faoliyati bo‘yicha ish rejasini tuzish, ish natijalarini monitoring qilish va baholash ko‘nikmalariga ega bo‘lishi; rus tili va adabiyoti bo‘yicha turli tadbirlar, konferensiyalar, ma’rifiy suhbatlar tashkil etish va o‘tkazish; tadbirlarni amalga oshirish bo‘yicha monitoringni jamlash va axborot texnologiyalaridan foydalangan holda bajarilgan ishlar natijalarini baholash; atrof-muhitni muhofaza qilish va mehnat xavfsizligi talablariga muvofiq ishlab chiqarish jarayonlarini nazorat qilishni amalga oshirish; jamoada ijtimoiy-ma’naviy-ma’rifiy ishlarni tashkil etish va o‘tkazish; fikrlar, ziddiyatli vaziyatlar paydo bo‘lg yechim tanlash qobiliyatini shakllantiradi.

 

 

60110500 – Boshlang‘ich ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha bakalavrlar kasbiy faoliyatlarining tavsifi

            Pedagogik faoliyatda: Boshlang‘ich ta’lim bakalavriat ta’lim yo‘nalishi - umumiy o‘rta ta’lim maktablari, o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi muassasalarida boshlang‘ich ta’lim o‘qituvchisi maqomida faoliyat olib borish; O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi va tarmoq ilmiy-tadqiqot institutlarida hamda mustaqil tadqiqotchi sifatida ilmiy-pedagogik tadqiqot ishlari bilan shug‘ullanish; Ommaviy axborot vositalari, davlat boshqaruvi organlari, boshqa davlat va nodavlat muassasalarida kasbiy faoliyat yuritish kabi kompleks masalalar majmuasini qamrab oladi. Yo‘nalish bo‘yicha fan, texnika va texnologiyalarning zamonaviy yutuqlari, kadrlar buyurtmachilari talablaridan kelib chiqqan holda bakalavrlarning kasbiy faoliyat sohalarida qo‘shimcha va o‘zgarishlar bo‘lishi mumkin.

            Ilmiy tadqiqot faoliyatida: ilmiy-tadqiqot tashkilotlarida kichik ilmiy xodim bo‘lib ishlash; mahalliy o‘z-o‘zini boshqarish organlari hamda joylardagi ma’naviyat va ma’rifat markazlarida ishlash;boshlang‘ich ta’lim pedagogikasi va /gexnologiyasi, o‘qitishning didaktik vositalarini ishlab chiqish va amaliyotga joriy etish.Bitiruvchilar kasbiy qayta tayyorlashdan o‘tgandan keyin oliy, umumiy o‘rta ta’lim, o‘rta maxsus va kasb-hunar ta’lim muassasalarida ta’limning vakolatli boshqaruv organlari tomonidan aniqlanadigan turdosh (sohaga mos) fanlarni o‘qitish imkoniyatiga ega bo‘ladi;

 Ma’naviy – ma’rifiy faoliyatida: Ma’naviy -ma’rifiy ishlarini  rejalashtira olishi, uni tashkil etish metodikasini egallash, o‘quvchilar ongiga yangi taraqqiyot strategiyasi g‘oyasini singdirish; o‘quvchilarda mafkuraviy va axborot xurujlariga qarshi immunitetni  yuzaga keltirish metod va texnologiyalarini bilishi; globallashuv sharoitida kechayotgan jarayonlarda axborot kommunikasiya texnologiyalarining o‘rni va ta’siri haqida tushuntirish ishlarini olib borish; mahallalarda ma’naviy- axloqiy  tarbiya masalalari bo‘yicha  individual suhbat o‘tkazish; milliy urf- odat va marosimlarni o‘tkazishda, umuminsoniy qadriyatlar, mehr- muruvvat, bag‘rikenglik , vatanparvarlik, sadoqat kabi yuksak insoniy fazilatlarni ochib berish qobiliyatlariga  ega bo‘ladi.      

Tashkiliy-boshqaruv faoliyatida: -pedagogik va axborot texnologiyalardan foydalangan holda ta’lim jarayonlari monitoringi va sifatini baxolash mexanizmlarini ishlab chiqish; jamoada ijtimoiy va ma’naviy-ma’rifiy ishlarni tashkil etish va boshqarish; bajarayotgan faoliyati bo‘yicha ish rejasini tuzish, nazorat qilish va amalga oshirilgan ishning natijalarini baholash qobiliyatlariga ega bo‘lish..

 

 

60112300 — Texnologik ta’lim ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha bakalavrlar kasbiy faoliyatlarining tavsifi

Pedagogik faoliyatda- umumiy o‘rta ta’lim maktab o‘qituvchisi kasb standartiga muvofiq umumiy o‘rta ta’limda “Texnologiya” fani o‘qituvchisi maqomida pedagogik faoliyat olib borish;

 o‘rta maxsus va professional ta’limda mutaxassislik fanlari o‘qituvchisi sifatida pedagogik faoliyat olib borish; Oliy ta’lim muassasalarida hamda professional ta’limda o‘quv ustaxonalarini boshqarish va o‘quv ustasi sifatida faoliyat olib borish; UzRFA va boshqa tarmoq ilmiy-tadqiqot institutlarida mustaqil tadqiqotchi sifatida ilmiy-pedagogik tadqiqot ishlari bilan shug‘ullanish ommaviy axborot vositalari, davlat boshqaruv organlari, boshqa davlat va nodavlat muassasalarida, vazirlik va tashkilotlarda kasbiy faoliyat yuritish;  umumiy o‘rta ta’lim maktabi direktori kasb standartiga muvofiq ta’lim muassasasini boshqarish umumiy o‘rta ta’lim maktabi, professional ta’lim muassasalari oliy ta’limda laborant, kabinet mudiri sifatida faoliyat yuritish kabi kompleks masalalarni majmuasini qamrab oladi.

 Ilmiy-tadqiqot faoliyatida: ilmiy-tadqiqot institutlari va ilmiy markazlarda ta’lim yo‘nalishlaridagi fanlar va ularni o‘qitish metodikasiga oid mavzularda tadqiqot olib borish internet tarmog‘ida eng yangi ilmiy yutuqlar haqidagi ma’lumotlarni maqsadga yo‘nalgan holda qidirish va topish; ta’lim yo‘nalishlaridagi fanlarga oid ilmiy to‘plamlar, mahalliy va chet el ilmiy-tadqiqot yutuqlarini o‘rganish; ilmiy-tadqiqot ishlanmalarini tayyorlash, soha adabiyotlari ekspertizasini amalga oshirishda qatnashish; ma’lumotlarni jamlash, qayta tayyorlash, mavzu bo‘yicha ilmiy ma’lumotlarni tizimli tahlil qilish; tadqiqot natijalari va ishlanmalarini tatbiq etish qobiliyatlariga ega bo‘lishi kerak.

 Ma’naviy – ma’rifiy faoliyatida: ma’naviy-ma’rifiy faoliyatni  rejalashtirish va uni egallash; talabalar o‘rtasida axborot hujumiga qarshi immunitetni rivojlantirish usullari va texnologiyalarini bilish; globallashuv sharoitida Texnologik ta’limnining o‘rni bo‘yicha tushuntirish ishlarini olib borish; mahallada ma’naviy-axloqiy tarbiya masalalari bo‘yicha yakka tartibdagi suhbatlar o‘tkazish; muruvvat, saxovat, vatanparvarlik, sodiqlik kabi milliy va umuminsoniy qadriyatlarni hisobga olgan holda marosimlarni to‘liq va an’anaviy tarzda o‘tkazishni rivojlantirish;

 Tashkiliy-boshqaruv faoliyatda: pedagogik va axborot texnologiyalardan foydalangan holda ta’lim jarayonlari hamda ishlab chiqarish jarayonlari monitoringi va sifatini baholash mexanizmlarini ishlab chiqish; atrof-muhitni muhofaza qilish va mehnat xavfsizligi talablariga mos kelishi borasida ishlab chiqarish jarayonlarini nazorat qilish; jamoada ijtimoiy va ma’naviy-ma’rifiy ishlarni tashkil etish va boshqarish; fikrlar har xil bo‘lgan sharoitda to‘g‘ri qaror qabul qilish; bajarayotgan faoliyati bo‘yicha ish rejasini tuzish, nazorat qilish va amalga oshirilgan ishning natijalarini baholash qobiliyatlariga ega bo‘lishi kerak.

60112200-Jismoniy madaniyat ta’lini yo‘nalishi bo‘yicha bakalavrlar kasbiy faoliyatlarining tavsifi

Pedagogik faoliyatda- umumiy o‘rta ta’lim maktab o‘qituvchisi kasb standartiga muvofiq umumiy o‘rta ta’limda “Texnologiya” fani o‘qituvchisi maqomida pedagogik faoliyat olib borish;

 o‘rta maxsus va professional ta’limda mutaxassislik fanlari o‘qituvchisi sifatida pedagogik faoliyat olib borish; Oliy ta’lim muassasalarida hamda professional ta’limda o‘quv ustaxonalarini boshqarish va o‘quv ustasi sifatida faoliyat olib borish; UzRFA va boshqa tarmoq ilmiy-tadqiqot institutlarida mustaqil tadqiqotchi sifatida ilmiy-pedagogik tadqiqot ishlari bilan shug‘ullanish ommaviy axborot vositalari, davlat boshqaruv organlari, boshqa davlat va nodavlat muassasalarida, vazirlik va tashkilotlarda kasbiy faoliyat yuritish;  umumiy o‘rta ta’lim maktabi direktori kasb standartiga muvofiq ta’lim muassasasini boshqarish umumiy o‘rta ta’lim maktabi, professional ta’lim muassasalari oliy ta’limda laborant, kabinet mudiri sifatida faoliyat yuritish kabi kompleks masalalarni majmuasini qamrab oladi.

Ilmiy-tadqiqot faoliyatida: ilmiy-tadqiqot institutlari va ilmiy markazlarda ta’lim yo‘nalishlaridagi fanlar va ularni o‘qitish metodikasiga oid mavzularda tadqiqot olib borish internet tarmog‘ida eng yangi ilmiy yutuqlar haqidagi ma’lumotlarni maqsadga yo‘nalgan holda qidirish va topish; ta’lim yo‘nalishlaridagi fanlarga oid ilmiy to‘plamlar, mahalliy va chet el ilmiy-tadqiqot yutuqlarini o‘rganish; ilmiy-tadqiqot ishlanmalarini tayyorlash, soha adabiyotlari ekspertizasini amalga oshirishda qatnashish; ma’lumotlarni jamlash, qayta tayyorlash, mavzu bo‘yicha ilmiy ma’lumotlarni tizimli tahlil qilish; tadqiqot natijalari va ishlanmalarini tatbiq etish qobiliyatlariga ega bo‘lishi kerak.

 Ma’naviy – ma’rifiy faoliyatida: ma’naviy-ma’rifiy faoliyatni  rejalashtirish va uni egallash; talabalar o‘rtasida axborot hujumiga qarshi immunitetni rivojlantirish usullari va texnologiyalarini bilish; globallashuv sharoitida Jismoniy-mnadaniyatning o‘rni bo‘yicha tushuntirish ishlarini olib borish; mahallada ma’naviy-axloqiy tarbiya masalalari bo‘yicha yakka tartibdagi suhbatlar o‘tkazish; muruvvat, saxovat, vatanparvarlik, sodiqlik kabi milliy va umuminsoniy qadriyatlarni hisobga olgan holda marosimlarni to‘liq va an’anaviy tarzda o‘tkazishni rivojlantirish;

Tashkiliy-boshqaruv faoliyatda: pedagogik va axborot texnologiyalardan foydalangan holda ta’lim jarayonlari hamda ishlab chiqarish jarayonlari monitoringi va sifatini baholash mexanizmlarini ishlab chiqish; atrof-muhitni muhofaza qilish va mehnat xavfsizligi talablariga mos kelishi borasida ishlab chiqarish jarayonlarini nazorat qilish; jamoada ijtimoiy va ma’naviy-ma’rifiy ishlarni tashkil etish va boshqarish; fikrlar har xil bo‘lgan sharoitda to‘g‘ri qaror qabul qilish; bajarayotgan faoliyati bo‘yicha ish rejasini tuzish, nazorat qilish va amalga oshirilgan ishning natijalarini baholash qobiliyatlariga ega bo‘lishi kerak